Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6097170500   Estratègies d'intervenció docent en lectura i escriptura a EI i CI
2016-2017   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   7/11/2016 - 2/7/2017 (30 hores) de 17:00h a 20:15h
   ESC Joan XXIII
   c. de Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   01/09/2016 - 07/11/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest Formació Interna de Centre per donar continuïtat a la tasca endegada en el marc del tercer curs del Projecte ILEC a l’Educació Infantil i primer Cicle de l’educació Primària.
  
Objectius   1. Ajustar la intervenció pedagògica a les diferents etapes de la lectura dels alumnes.

2. Crear materials i classificar-los en funció de les diferents fases de l’aprenentatge.

3. Planificar les activitats d’estratègies del procés d’adquisició de la lectoescriptura i la comprensió lectora.
  
Continguts   - Fase d’autodiagnosi:

Anàlisi de les dificultats en la millora dels resultats acadèmics dels alumnes en els processos ordinaris d’adquisició de la lectura i escriptura. La gran diversitat de l’alumnat, alumnat que no ha cursat l’escola bressol i amb altres llengües maternes allunyades a la llengua vehicular del centre ens planteja un canvi metodològic.

Es passarà una prova inicial en un grup de dades per tenir la informació del moment en que es troben els nostres alumnes.

- Fase de planificació:

La gran diversitat d’alumnat del nostre centre fa palesa la necessitat de sistematitzar i de reorganitzar la intervenció docent en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua escrita (lectura i escriptura).

- Fase de construcció i experimentació:

Es farà una reflexió intercicle de la praxis docent revisant totes aquelles metodologies incidint en aquelles que puguin atendre millor la diversitat. Es crearà un material adaptat als diferents nivells d’aprenentatge de l’alumne.

- Fase d’avaluació:

Anàlisi dels resultat en l’adquisició del procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura dels alumnes que pertanyen al grup de dades.
Establir criteris clars per a crear i mantenir una línia metodològica entre l’Educació Infantil i el Cicle Inicial.
  
Formador/a   Mònica Agustí, Ester Ramon (Equip Coordinador)
  
Avaluació   1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.

2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.

3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.

3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
  
Persones  destinatàries   Activitat restringida al professorat d'Educació Infantil i Cicle Inicial de l'Escola Joan XXIII de Lleida.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   07/11/2016   1700   1900 
 Sessió 2   dilluns   21/11/2016   1700   1900 
 Sessió 3   dilluns   23/01/2017   1700   1900 
 Sessió 4   dilluns   06/02/2017   1700   1900 
 Sessió 5   dilluns   20/02/2017   1700   1900 
 Sessió 6   dimecres   01/03/2017   1700   1900 
 Sessió 7   dilluns   13/03/2017   1700   1900 
 Sessió 8   dilluns   03/04/2017   1700   1900 
 Sessió 9   dilluns   24/04/2017   1700   1900 
 Sessió 10   divendres   02/06/2017   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent